Utspelskungen ... eller mycket väsen för ingenting



Jag Björklund är i ropet igen. Han har kritiserats och han kritiserar, han lägger nya förslag och han försvarar tidigare neddragningar ... för mig verkar satsningen mest vara en reaktion på sin tidigare neddragning.

Jag har svårt att gå igång på hans politik och uttalanden. Hela hans uppenbarelse och det han föreslår är på något sätt full fart framåt men hela tiden baklänges. Med blicken bakåt mot en svunnen tid rusar han framåt i ett ofta aggressivt tempo.

Tror jag har sagt det tidigare men jag tycker lite synd många folkpartister. Känner rätt många

Kyrkoordnaren skriver om kritiken och Björklunds svar till kritikerna
Skolvärden skriver om neddragningarna 2007
Nu satasar man på Komvux

... och slutsatsen blir att Björklunds trovärdighet är i svaj

Som sagt full fart framåt men med blicken bakåt ... då brukar man gå i väggen tillslut

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback