Bilder från en lunch ...



Jag tog en promenad i vårsolen för att bevista ett arbetslivsseminarium i S:t Jakobs kyrka:
- Chef i sandlådan. Ola Berggren, VD och coach talar utifrån sin bok ?Ledarskap på sandlådenivå?
... stod det på inbjudan. Riktigt bra - rappt, lättuggat och tänkvärt!

Mest överraskande var inte att det var bra - det brukar det vara på dessa seminarier - utan att det var fulla kyrkan med människor som liksom jag valt att tillbringa lunchen till matnytitgheter för både kropp och knopp. Vid tidigare besök har det varit väldigt luftigt i bänkarna. Det finns 70000 människor som har sin arbetsplats i S.t Jakobs närhet. De vill vara en vardagskyrka - sju dagar i veckan

... jag hoppas de lyckas!

Här kan man läsa mer om vad som händer i St.Jakob.

Jag fick också nya numret av Sthlmsliv som församlingen ger ut- snyggt och relevant är min spontana reflektion. Lite nedbantat sen förra numret men jag tror det kommunicerar med den tänkta målgruppen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback