Samtal som får ta tid

image84

Ikväll är det premiär för ett nytt kulturprogram på TV. "Beckman, Ohlson och Can" startar i kväll med Eva Beckman som programledare. Det verkar intressant, jag gillar alla tre som leder programmet och jag gillar anslaget:



[?]oftast rör det sig om sex minuters riggad debatt mellan två proffs där var och en gör sin runda. Vårt program ger utrymme och tid för viktiga samtal. Och vi har mycket medvetet valt bort de vanliga proffsdebattörerna. De har nästan pestflagg, säger Eva Beckman



Jag har under senaste åren både tänkt och testat olika format för samtalsforum. Det blir sällan stora rubriker, sällan knökfullt, sällan ekonomiskt försvarbart men alltid väldigt, väldigt bra, viktigt och uppskattat.

Jag hoppas Beckman och co lyckas med att ge utrymme och tid, samtal måste få ta tid!
Behöver förmodligen inte säga att programmet visas på SVT.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback