...och det finns också andra

image92image93



I inlägget tidigare skrev jag om det hoppfulla, och jag tycker vekligen att det är ett otroligt viktigt perspektiv. Samtidigt kan jag inte dölja min besvikelse.

Skidskytte är kanske den roligaste TV-sporten just nu. Att se och lyssna till Björn Ferry kan rädda ännu en lördag med +7 grader och regn. Men nu har det solkats ner igen, elitidrotten. Jag vill så gärna att den ska vara snövit och fin. Alla vet att så är det inte men prestationerna gör att man glömmer fusket till dess någon åker dit igen.

Kaisa Varis!
Hur tänkte du?
Vem hjälpte dig?
Hur såg riskkalkylen ut?

Egentligen är hon ingen favorit som jag kommer att sakna vid Östersunds VM men det stör ju bilden, alla andra åkare måste förhålla sig och uttala sig. Jag hoppas Kaisa Varis byter karriär nu, hon har kommit så långt hon kan i dopningkarriären. Kanske kan hon bli gatumusikant eller nåt, till det behöver man väl inte bloddopning ...



Förövrigt tycker jag att Björn Ferry ska få en egen talkshow i SVT när kärriären med bössa är avslutad. Direktsänd från Ensamheten, blir typ Pistvakt fast IRL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback