Goda beslut

image97


... jag har noterat två goda beslut idag.

1.
Älgen är på gång, Stoorn - älgen med ben i både Norr och Västerbotten har passerat ännu ett hinder. Läs mer
här.
Jag har skrivit om detta fantastiska projekt tidigare, du hittar det här

2.
Nästa goda beslut retar säker någon men mig gör det glad.

Göteborgs stad har i en dom från hovrätten fällts för diskriminering av två muslimska kvinnor. Kvinnorna ombads lämna Kärra simhall dit de följt med sina barn. Badvakterna ansåg att kvinnornas klädsel stred mot simhallens regler. Domen innebär att Göteborgs stad ska betala skadestånd på vardera 20 000 kronor till de båda kvinnorna. Här kan du läsa mer


- det var väl bra!



...förövrigt verkar Gert Fylking ha hoppat i galen tunna. Tokigt!

Kommentarer
Postat av: Per Westberg

JAg tror inte på det där älgprojektet. Men egendomligt nog verkar alla västerbottningar övertygade.

Postat av: Fredrik H

Jag tror att det har passerat gränsen till att vara så pass galet att det fungerar. Helt klart ett riskprojekt men det kan utmana ishotellet ...

2008-01-29 @ 17:22:48
URL: http://justnu.blogg.se
Postat av: Nils H

Har man en gång mött Torbjörn Holmlund då tror man både på honom och älgen. Så är det bara.

2008-01-30 @ 11:16:17
Postat av: j

Stoor´n kommer att bli verklighet, helt klart! Precis som Nils H säger; har man en gång mött Torbjörn och besökt hans Svansele (www.svansele.se) så kan man inte annat än tro på honom. Sällan skådad norrländsk entreprenörsanda i en landsände där alltför många tänker "He lönsch int´".

Tack för en bra blogg *tillagd på favo-sidan*!

/janne granne från tjärholmsgatan för väldigt länge sedan...

2008-02-02 @ 13:07:34
URL: http://www.skebo.ac/jannelindberg/main.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback