Så mycket tok ...

image135

Det pågår någon form av debatt mellan de två konkurerande tidningarna Dagen och Världen idag.

Världen idags ledarskribent, Carin Stenström,  tog till storsläggan i fredags och la sin panna i bekymmerfulla veck, utgöt sin oro över vart Dagen är på väg.

Någon blev beskylld för att propagera för incest och en annan för att motarbeta ett arrangemang där bland annat Dagen är medarrangör.  Bägge två blogginläggen var djup kränkande för Stenström

Jag har nog aldrig känt mig hemma bland ViD-läsarna men sällan har jag känt mig så långt borta. Här kan du läsa en intressant och pedagogisk föredömlig genomgång av Ledarskribent Stenström ledare

? jag tycker det är något otäckt över Stenströms ord. Det finns något i retoriken och tolkningarna som ekar illa och doftar skumt. Huvva-ligensom vi säger hemma.

Chefredaktör Sandlund reagerade naturligtvis mot Världen idags ledare. Som vanligt är hon klok och stringent. Under hennes ledning håller Dagen, i mina ögon, på att växa till något spännande. Men det kanske hör ihop med att Världen idags ledare och läsare känner oro över utvecklingen som pågår inom Dagen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback