Noteringar från en annan stad

image131image132

Väntar just nu på att tåget ska ta mig hem mot Sthlm igen. Här i Kristianstad har de japanska Körsbärsträden slagit ut och det är rikigt skönt i vårsolen. Det är första besöket i staden och jag har lärt mig att det Kristianstad är lägre än lägst. Delar av staden ligger under vattennivån, -2.41 meter, vilket har krävt att man aktivt arbetar för en bättre miljö och ett hållbart klimat ... självbevarelsedrift tror jag att det kallas :) Bör man i Fjärlöv tycker man Hässleholm är norra skånes stora stad övriga verkar anse Kristianstad vara "the" stad. De jag har arbetat ihop med idag bryr sig inte om Malmö eller Rögle når elitserien - jag hoppas på Rögle. Här håller man på KFF i division 4

Jag sitter just nu på det hotell som gav mig härberge i natt. En blandning mellan pensionat och O´Learys. Till vänster penisonat och till höger en sportpub ... tänker att det passar mig rätt bra. Rekomnederas iaf. - Hotel Hertigen för den som är på väg ...

Förre moderatledaren Bo Lundgren kommer från Kristianstad, han står under kända personer från sta´n...

Potentiella bloggposter om det rinner till är:
- OS och idén om mediabojkott
- Vänskap och skillnaden mellan vän och kompis
- Paradoxen som en existentiell förutsättning och grundhållning
- Vikten av att bejaka pluralism och kritiskt fundera omkring synkretism

- Om jag hade haft lika många läsare som aftonbladet skulle en webbundersökning ha varit relvant för att undersöka vad som känns mest intressant ...

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

I Kristianstad har man ett av de flottaste gatunamn som finns i Sverige. http://kyrkoordnaren.blogspot.com/2007/10/flotta-gator-i-kristianstad.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback