hållbar utveckling...

? är ett vackert uttryck tycker jag.

Det finns något klokt i begreppsparet som kan fungera som korrektiv för ganska mycket i livet. Man adderar två storheter som inte alltid själklart harmonierar. Men om hänsyn tas till båda orden så kan det finnas hopp både för mig i min lilla ?när-värld? och den stora globala tingesten.

Efter fjällsemester fanns mycket att läsa i den post som landat i lådan; reklam, DN, tidsskrifter, räkningar mm. En intressant nykomling bland tidsskrifter var: Allt om miljöbilar.

image127

En tidning med målsättningen att guida och inspirera till ett miljövänligare bilägande. För mig sorterar det under kategorin hållbar utveckling.

Nästa nyhet är den kampanj som Stockholm stift just har startat. Stockholms stift har de kommande två veckorna en annonskampanj i bussar, tunnelbane- och pendeltågsvagnar. Temat är Ren energi.

image128

Läs
mer
Sorterar också under kategorin hållbar utveckling.

Jag blir glad över goda initiativ ?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Stefan Eriksson

SÅ trevligt med tidskriften "Allt om Miljöbilar". Just bilar känns i vissa avseenden som en symbol för det ohållbara samhället. Jag får då och då mail som är ett kedjebrev igångsatt av "bensinskatteupproret". En ganska deprimerande läsning som visar hur en kombination av egenintresse och ekonomiskt överfokus banar väg för en argumentation som står i stark kontrast till Hållbar utveckling.

Jag skall skaffa mig mer information om "Allt om miljöbilar"

Stefan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback