Mäktigt att läsa ...

...om Henke Larsson. Han avgjorde gårdagens Champions Leauge final genom två riktigt fina målpass.
Hur stor kan man bli
Undrar om någon "bänkspelare" någonsin har varit lika populär i sin klubb som Henke Larsson. På många sätt verkar han vara lagets viktigaste spelare trots att ha allt som oftast börjar på bänken och spelar med världens bästa spelare. Det är stort av en liten man från Skåne. Jag anar att kombinationen av hjärta, hjärna och fötter är det som går hem och gör hans status overkligt hög - han är verkligen stor. Kanske den största fotbollsspelaren Sverige har haft genom tiderna. Det trodde jag inte när han sprang om kring i rastaflätor och lurade målvakter i fotbolls-VM 94. Han kunde bli bra trodde jag men inte så här stor.

- Grattis Henke, grattis Helsingborg, grattis Sverige...

Kommentarer
Postat av: PH

Hur ska det gå i Helsingborg, då han både ska slå passningen och sedan göra målet. Alvarligt talat så tror jag att han klarar även det. Det enda negativa man kan säga om Henke är väl att han inte vet var kameran är när han blir intervjuad, eller så vet han men vill inte.
den 16/5 då kommer hon, dagens 11-åring, till den stora staden ca:19.00.

2006-05-18 @ 09:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback