Kul med nyupptäckter ..

.. av gamla skivor. Lyssnar just nu på Airplay och kommer med glädje ihåg 80-talet och den nyinköpta luxmanstereon. På den tiden var Luxman kvalitetsmärket idag vet jag inte vilket märke som är mest på. Minns att jag använde sommarjobbets pengar för att köpa kvalitet. Hade inte råd med en radiodel och det ångrar jag än idag. Pappa hjälpte till att bygga hemmabyggda högtalare, stora skulle de vara med många tum i basen. Det blev tunga as i språnskiva som flyttat med mig några gånger men nu vet jag inte var de finns. Tror att de befinner sig i släktens närhet men kan lika gärna befinna sig på en soptipp...






Kommentarer
Postat av: Roger W

Precis! Jag lyfte ner min gamla Maratantz-skivspelare (inte samma som Luxman, men ändå ;-) ) för att visa min dotter vilka otroligt många bra skivor pappa ändå har i sina gömmor. Men nåt var fel, varken skivspelaren eller skivorna lät inte som i fornstora dar. Ändå nästa gång jag får vattkoppor eller så ska jag överföra de analoga skivorna i iPodvänligare format...

Postat av: Roger W

Marantz ska det vara. Det andra lät som en myyyycket lång danstävling på tyska...

2006-08-17 @ 08:11:37
URL: http://roggalogga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback