Järnspett är ...

.. vårens bästa inköp. Håller på att rensa vår bakgård från buskar, mindre träd och allmän oreda. Allt i syfte att få plats med en gäststuga till nära och kära.

Efter att jag bröt av en kvalitetsspade insåg jag att en ny spade och ett järnspett skulle kunna vara lösningen på mina underjordiska problem. En buske eller träd går ju inte bara att kapa, undervegitationen måste också bort. Nu är jag ägare till ett spett och det går lysande. Det går så bra att jag i ivern att finna syrenens alla rötter var nära att kapa vattenledningen med ett välriktat hugg.

- Kunde ha blivit ett kostsamt spett...

Köpte mig en vinkelsplip här om dagen också, känner mig inte riktigt lika bekväm med den. Men premiäranvändandet gick bra iaf. Hoppas det dröjer länge till dess den behövs igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback