Gårdagen var märklig ...

Åkte till jobbet men vände om efter några timmar. Rejält förkyld och lite feberkänning. Somnade djupt och drömde en konstig dröm. Brukar förövrigt inte vara medveten om mina drömmar.

Behövde dock återvända till jobbet senare och marinerad med lite alvedon kom jag på fötter till "Afternoon tea". Föreläsning och provsmakning av te. Folkbildning av högsta klass :-) Normala föreläsningar består ofta av 90% som man känner igen eller redan vet och 10% helt nya kunskaper. Denna kväll var det tvärt om. Kände igen 10% och resten var nytt, spännande!(men be mig inte återge vad det handlade om ...)

Jag fortsatte kvällen till Södra teatern och en spännande kväll kring religion, yttrandefrihet, globlisering och mänskliga rättigheter.

- Tänk vad mycket klokt folk det finns och ändå ser världen ut som den gör  ... märkligt!
Hela idésamtalet från Södran spelades in av SVT24 så håll ögonen öppna så kan ni får en bra stund i TV-soffan.


Oerhört bra avslut på en halvsjuk dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback