Det pratas väder ...

Idag, - 3 grader, lätt snöfall och tämligen vindstilla. Det pratas om att nu äntligen har det vänt. Igår morse var det minus 18 och vacker sol. Under dagen blev det minus 4 och ännu vackrare sol...

Det råder viss panik och oro i hufudstaden över att vintern aldrig lägger ner. Jag läste i DN av snön har legat i 79 dagar nu, något av rekord på senare år. Det riktiga rekordet är dock på 147 från 40-talet om jag kommer ihåg rätt.

Många teorier levereras vid fikabordet om vad detta extrema väder beror på. Själv röstar jag på normalfördelningskurvan + för mycket utsläpp. Förövrigt kan jag konstatera att det som här betraktas som extrema väderförhållanden mest liknar en fin påskdag i norra norrlands kustland.

Imorgon spår dock vädergummorna och gubbarna att det ska bli plusgrader. Mitt tips är att det dröjer inte så länge innan klagomuren för slask och blöta vägar växer sig hög. Vi verkar ha svårt för att vara nöjda med vädret just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback