Inte för gammal ännu ...

Som uppvuxen under McEnroe´s era som tennisspelare blir man ju förundrad över att han fortfarande kan. Tillsammans med Jonas Björkman vann han en ATP-turnering i dubbel.

Vem minns inte med glädje den oförglömliga finalen 1980mot Borg eller när Borgs svit bröts 1981, inte lika mycket glädje den gången. Eller nattmanglingen i Davids Cup mot Wilander - 82, en av de längsta DC-matcer som spelats. Om jag minns rätt höll den på i knappt sex timmar.

Han har hunnit bli 47 år nu den gode McEnroe, livnär sig som expertkommentator men håller tydligen fortfarande hög klass.

Själv funderar jag också på comeback. När OS är över ska jag tillsammans med vännen K testa swingen igen, blir spännande ...

Kommentarer
Postat av: Fredde

Låter spännade. Vännen K minns vi ju alla som en fantastisk nätspelare. Men lyckades man bara få till ett femte avgörande så kunde man långsamt nöta ner honom från baslinjen. Dig kommer jag ihåg som en humörspelare, ska bli intressant att följa din comeback!

2006-02-20 @ 14:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback