Igår kväll …

… hamnade Lasermannen i bokhyllan. Förhoppningsvis behöver boken inte stå där så länge. Lasermannen är en bok som ska läsas och spridas. En välskriven och skrämmande berättelse om Sveriges nutidshistoria. Pusslet läggs, och fram tornar en bild av ett mediasverige, ett politiskt sverige så ynkligt, så vettskrämt. I rädslan fotspår började man skjuta, Lasermannen sköt, Ny Demokraterna sköt, Media sköt. Friggebo började sjunga och paniken var total.

Men boken ställer också frågor till mig själv. Vad gjorde jag den här tiden? Förstod jag vilken tongång som fanns i media? Vad tyckte jag om invandrare på den tiden? Var jag rädd att muslimer skulle ta över Sverige?

Boken är verkligen bra och viktig. Läs den! Jag är glad att jag läst den så där tre år efter att den kom ut … sent ska syndaren vakna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback