Nu är glada julen snart ...

...slut, julegranen står kvar men flagnar på barr allt mer.

Det har varit en bra jul, snäll tomte kul besök och (alltför) mycket och god mat. Julen har också till syfte att vara lite ledig och ha tid för sådant som man inte annars hinner. Tror det är just det jag har haft tid med, tid att göra ingenting utan bara umgås. Får verkligen skatta sig lycklig att man har familj och nära släkt som man gärna umgås med. Att det inte är självklart har jag för många bevis på. Känner mig rikt begåvad med nära och kära som är viktiga för mig.

Var på julotta, oj vad tidigt men en god tradition. Någonstans så är det som ett ankare som håller fast mig i vad som ändå är viktigt att komma ihåg bland all skinka och inslagna paket.

Sökte en länk som kunde ge texten till Ylva Eggehorns Innan gryningen. En fantastiskt psalm som rymmer mysteriet som vi idag kallar Jul ...

God fortsättning vänner!

Kommentarer
Postat av: RogerW

God fortsättning och välkommen upp på en tennis när du vill.

2006-12-28 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback