Intressant forskning...

... säger att jämt humör och harmoniskt kynne ökar lungkapaciteten. Känns hoppfullt för den som hela tiden strävar efter att komma igång med träningen men möts av ständiga misslyckanden.

Träffade på en löpare igår kväll och lätt avundsjuk tänkte jag att jag skulle vilja vara som han. Men nu efter några timmars sömn och ny forskning känner jag mig rätt vältränad igen. Lugn och harmonisk ;)

Motsatsen när det gäller humör - irriterad och aggresiv - har direkt negativ inverkan på lungkapaciteten ...

- Från och med nu ska jag meditera mig fram genom livet.

Tror Aftonbladet var källan för denna notis ... osäker på källkritik men jag väljer att tro på det till dess motsatsen är bevisad ...

Kommentarer
Postat av: kära hustrun

Det är få tillfällen då du varit så nöjd, tillfreds och harmonisk som när du tagit ut dig rejält i löpning(länge sen nu), på cykel osv! Så varför inte kombinera meditation och träning för en hög lungkapacitet. Forskning, liksom bibelord, kan ursäkta eller motivera det mesta i vår värld har det visat sig.

2006-08-31 @ 15:50:48
Postat av: Fredrik H

jaja, nu ska vi inte vara så petnoga. Jag såg ju en chans att leva mitt liv ostört framför TV´n ;) Snart börjar ju LaLiga ...

2006-09-01 @ 15:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback